x تبلیغات
اطلاعات کاملی در مورد انواع ایمپلنت

مراحل کاشت ایمپلنت دندان، ایمپلنت دندان آمریکایی، ایمپلنت دندان کره ای، قیمت ایمپلنت دندان اسفند 97

مراحل کاشت ایمپلنت دندان
 
دلایل زیادی برای کاشت ایمپلنت دندان وجود دارد. همه افرادی که یک یا چند دندان خود را به هر دلیلی از دست داده ‌اند، در صورتی که استخوان فک آنها به اندازه کافی محکم باشد که بتواند ایمپلنت را پشتیبانی کند، می‌توانند ایمپلنت دندان بکارند. جراحی کاشت ایمپلنت همانند هر عمل جراحی دیگر می‌تواند عوارض یا خطراتی داشته باشد اما احتمال موفقیت ایمپلنت بسیار بالا بوده و اگر جراح خوبی انتخاب کرده باشید اصلاً نباید نگران باشید. در واقع احتمال بروز مشکلات و عوارض در کاشت ایمپلنت نادر است.

قیمت لمینت دندان در اسفند 97؟لمینت دندان چیست؟ تاثیر لمینت دندان در زیبایی؟

لمینت دندان چیست؟

 

در کلینیک دندانپزشکی ایمپلنت و زیبایی دکتر سجودی، کاشت ایمپلنت دندان با لیزر، لمینت دندان، جراحی لثه با لیزر، جرم‌گیری دندان و بازسازی استخوان انجام می‌شود.

 

 

محققان روش جدیدی را برای کاهش خطر انسداد ایمپلنت دندان ایجاد می کنند

طبق آکادمی آمریکایی دندانپزشکی ایمپلنت (AAID)، 15 میلیون آمریکایی جایگزین تاج و پل و سه میلیون دندان مصنوعی هستند که تعداد آنها در سال به 500000 افزایش می یابد. AAID تخمین می زند که ارزش بازار آمریکایی و اروپایی ایمپلنت های دندانی تا سال 2022 به 4.2 میلیارد دلار می رسد.

ایمپلنت های دندانی یک درمان موفقیت آمیز برای بیماران هستند، اما طبق یک مطالعه منتشر شده در سال 2005، پنج تا 10 درصد از همه ایمپلنت های دندانی شکست می خورند.

دلایل این شکست، مشکلات چندگانه، مشکلات مکانیکی، اتصال ضعیف به استخوان هایی است که آنها در آن انداخته می شوند، عفونت و رد. هنگامی که شکست اتفاق می افتد ایمپلنت دندان باید برداشته شود.

دلیل اصلی شکستگی ایمپلنت دندان، پری ایمپلنت است. این فرآیند التهابی مخرب است که بافت نرم و سخت اطراف ایمپلنت های دندانی را تحت تاثیر قرار می دهد. این اتفاق می افتد زمانی که میکروب های بیماری زا در دهان و حفره دهان به بیوفیلم ها تبدیل می شوند که از آنها محافظت می کند و باعث رشد می شود. پروبیوتیک زمانی ایجاد می شود که بیوفیلم ها بر روی ایمپلنت های دندانی ایجاد می شوند.

یک تیم تحقیقاتی شامل دانشمندان از دانشکده علوم زیستی، دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی و دانشکده فنی دانشگاه پلیموث، به منظور توسعه و ارزیابی اثربخشی نانوکینگ جدید برای ایمپلنت های دندانی جهت کاهش خطر ابتلا به دیابت پروبیوتیک

نتایج کار آنها در نشریه نانو سم شناسی منتشر شده است.

در این تحقیق، تیم تحقیقاتی یک رویکرد جدید را با استفاده از ترکیبی از نقره، اکسید تیتانیوم و هیدروکسی آپاتیت ایجاد کرد.

کاربرد ترکیبی به سطح ایمپلنت های آلی تیتانیوم با موفقیت رشد سلول های باکتریایی را مهار کرد و با ایجاد 97.5 درصد تشکیل بیوفیلم باکتریایی روی سطح ایمپلنت ها را کاهش داد.

این ترکیب نه تنها باعث نابودی مؤثر عفونت شد، بلکه یک سطح را با خواص ضد بیوفیلم ایجاد کرد که از ادغام موفقیت آمیز در استخوان اطراف و شتاب دادن استخوان ها پشتیبانی می کرد.

پروفسور کریستوفر تردوین، رئیس دانشکده دندانپزشکی شبه جزیره دانشگاه پلیموت، اظهار داشت: "در این مطالعه مقدماتی دانسته ایم که وسیله ای برای حفاظت از ایمپلنت های دندانی در برابر شایع ترین علت شکست آنها شناسایی شده است. پتانسیل کار ما برای افزایش راحتی بیماران و رضایت و کاهش هزینه ها بسیار عالی است و ما منتظر انتقال این یافته ها به عمل بالینی هستیم. "

دانشگاه پلیموث اولین دانشگاه در انگلیس بود تا بودجه تحقیقاتی در علوم نانو را تأمین کند و این پروژه جدیدترین پروژه های تحقیقاتی در زمینه نانوتکنولوژی و سلامت انسان است.

فعالیت نانو در دانشگاه پلیموث توسط پروفسور ریچارد هندی رهبری می شود که نماینده انگلیس در امور مربوط به ایمنی محیط زیست و سلامت انسان در زمینه نانومواد در سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه (OECD) است. وی اظهار داشت: "هنوز هیچ رهنمودهای نانو در قوانین ایمپلنت دندان پزشکی و پزشکی وجود ندارد و ما با همکاران در جاهای دیگر راه را در این زمینه راهنمایی می کنیم. اتحادیه اروپا معتقد است که دستگاه های پزشکی و ایمپلنت باید: استفاده کنید و بهتر از موارد مشابه در بازار باشد؛ برای استفاده مورد نظر امن یا ایمن تر از یک مورد موجود باشد؛ و بیو سازگاری داشته باشید یا دارای سمیت نابجا باشد. "

وی افزود: "کار ما در مورد اثبات این معیارها است که ما در آزمایشگاهی انجام داده ایم. گام بعدی نشان دادن اثربخشی کشف ما است، شاید با مدل های حیوانی و سپس داوطلبان انسانی".

دکتر الکساندرا بیسیسی، مدرس مهندسی مکانیک در دانشکده مهندسی، دانشگاه پلیموث، تیم تحقیقاتی را رهبری کرد. او اظهار داشت: "استراتژی های کنونی برای ارائه سطح ایمپلنت های دندانی ضد باکتری ها به منظور جلوگیری از عفونت و توسعه پروبیوتیک، شامل استفاده از پوشش های ضد میکروبی لود شده با آنتی بیوتیک ها و کلرهگزیدین است، اما این روش ها معمولا تنها در کوتاه مدت موثر هستند گزارش شده است که استفاده از کلرهگزیدین برای سلول های بنیادی سمی گزارش شده است. اهمیت تحقیق جدید ما این است که ما موفق به استفاده از نانوکابایت نقره-هیدروکسی آپاتیت دو لایه به ایمپلنت پزشکی آلیاژ تیتانیوم می کنیم که به غلبه بر این خطرات کمک می کند. "

کاشت ایمپلنت دندان با لیزر

 

 ایمپلنت چیست؟

اگر فردی دندان خود را از دست بدهد ایمپلنت یا فیکسچر در اندازه همان ریشه به جای آن قرار داده می شود. فیکسچرها قطعاتی در اندازه دندان طبیعی می باشند.  فیکسچر ها توسط ابزار بسیار دقیقی کنترل می گردند و توسط دستگاه های بسیار دقیق ساخته می شود.

 

ایمپلنتولوژیست

 

ماده ای که در ساخت ایمپلنت دندان استفاده می شود، تیتانیوم است که در واقع فلزی با کیفیت خوب محسوب می شود. این قطعات از جنس تیتانیوم هستند که دارای تطابق بیولوژیک با بدن می باشند و هیچگونه واکنش آلرژیک با بدن ندارند. تیتانیوم باعث ایجاد یک لایه محافظ در برابر خوردگی و تحلیل بر روی سطح خود می شود. خاصیت غیر مغناطیسی بودن آن و مقاومت در برابر اکسیژن و ترکیبات اسید و نمک شرایط لازم را برای استفاده از آن در ساختار استخوان فراهم می کند. به دلیل خصوصیات ذکرشده ، هنگامی که فیکسچر در فک بیمار قرار بگیرد، یک جسم خارجی به شمار نمی رود و با قرارگرفتن در فک بیمار با آن سازگار می شود. قطعه فیکسچر باعث رشد استخوان های کنار دندان هم می شود و از تحلیل استخوان فک جلوگیری به عمل می آورد.


نقش لیزر در جراحی ایمپلنت چیست؟

جراحی ایمپلنت با لیزر گزینه بهتر و با آسیب کمتر به بافت نرم و سخت در دندانپزشکی ایمپلنت ایفا می کند.استفاده از لیزر در جراحی ایمپلنت سبب می شود، محل جراحی با حداقل آسیب به بافت نرم و سخت، آماده شود .در واقع ما جراحی آتروماتیک و بدون آسیب در جراحی ایمپلنت با لیزر خواهیم داشت. در جراحی ایمپلنت با لیزر، ما قادر خواهیم بود فقط بافتهایی را که نیاز داریم، برداریم و به بافتهای سالم اطراف، آسیبی وارد نمی کنیم.برداشت بافت نرم و سخت با حداقل آسیب خواهد بود.دقت انجام جراحی در این روش بسیار افزایش دارد و خونریزی مانند روش جراحی با تیغ، نخواهیم داشت.

مزیت بزرگ دیگر جراحی ایمپلنت لیزر این است که پروسه بهبود زخم را سرعت میبخشد. ما فقط بافت هدف را از بقیه بافتها جدا میکنیم و به بافتهای مجاور،  آسیب غیر ضروری نمی زنیم. این مزیت، فرایند التیام زخم را بهبود میبخشد. جراحی لیزر به طور بسیار موثری، واکنش التهابی بافت را کاهش می دهد یا از آن جلوگیری می نماید. همچنین ترشح آنزیم های بازدارنده فرایند التهابی را تقویت میکند. لیزر خواص ضد میکروبی هم دارد که مشکلات عفونت را بر طرف می نماید. در آخر لیزر سبب تحریک التیام بافت سخت و نرم می گردد. نتیجه نهایی این نوع جراحی، بهبود و التیام  بهتر زخم نسبت به روشهای قدیمی جراحی است.روشهای قدیمی جراحی ایمپلنت این مزیت ها را ندارند.
 
آیا از لیزر می توان برای برداشتن آلوده اطراف ایمپلنت که دچار التهاب شده، استفاده کرد؟
پاسخ بلی است.این یکی از مهمترین مزیت ها و نقشهای کاربرد لیزر در جراحی ایمپلنت لیزر است.انرژی لیزر خواص ضد میکروبی  دارد که باکتریهای آسیب رسان را از بین میبرد. پس از برداشتن بافت آلوده اطراف ایمپلنت و تمیز کردن ناحیه مورد نظر، میتوانیم التیام و بهبود بافت های سخت و نرم را با لیزر تحریک کنیم.

منبع: سایت دکتر سجودی

بهترین متخصص ایمپلنت کیه؟

مهمترین سوالات مراجعه کنندگان در مورد ایمپلنت این است که بهترین متخصص ایمپلنت کجاست واقعا؟

یا اصلا بهترین متخصص ایمپلنت کیه؟


حتما با این موضوع آشنا هستید که ایمپلنت از دو بخش اصلی جراحی و روکش تشکیل می شه، پس در وهله اول بهترین متخصص ایمپلنت کسی هست که کاملا به جراحی آشنا باشه روکش ها رو بشناسه و همچنین تجربه کافی در این زمینه هم داشته باش تا اگه در مواقعی که شرایط خوب پیش نرفت بتونه از عهده درمان اون بربیاید.

در واقع تعداد محدودی از دندان پزشکان غیر متخصص در زمینه کاشت دندان و ایمپلنت اقدام به کاشت دندان یا ایمپلنت دندان می کنند، اما همین تعداد معدود می توانند آسیب های بسیاری را برسانند. عمدتا کسانی که به دنبال ایمپلنت ارزان قیمت می گردند در بیشتر مواقع بیمار این پزشکان غیر متخصص می شوند زیرا این افراد دندانپزشک برای آنکه ایمپلنت دندان بیماران ارزان تر گردد از جنس های تقلبی و بسیار بی کیفیت استفاده می کنند. کلیه بیماران عزیز حتما این نکته را در نظر داشته باشند که عدم مراجعه به بهترین متخصص ایمپلنت باعث صدمات جبران ناپذیری می گردد که بسیار بسیار بالاتر از هزینه استفاده از برند بهتر ایمپلنت می شود.

 


در ادامه و پست های بعدی بیشتر در موردش صحبت می کنیم.

خوشحال میشیم اگه نظرات ارزشمندتون رو با ما در میان بگذارید


صفحه قبل 1 صفحه بعد