x تبلیغات
اطلاعات کاملی در مورد انواع ایمپلنت

آیا من کاندید مناسبی برای ایمپلنت دندان هستم؟

 


آیا من کاندید مناسبی برای ایمپلنت دندان هستم؟

بسیاری از افراد دارای دندان های از دست رفته میباشند، اما اثرات این بی دندانی می تواند بسیار خطرناک تر از انچه که مردم می دانند باشد. متأسفانه ، داشتن لبخند ناموزون و دندانهای ازدست رفته می تواند تأثیرات منفی بر اعتماد به نفس ، فرصت های اجتماعی،عدم برخورداری از ظاهری زیبا  و درک دیگران از شما داشته باشد. علاوه بر این ، رها کردن دندانهای از دست رفته به مرور می تواند منجر به جابجایی دندان ، وخیم شدن وضعیت استخوان و لثه و تغییر شکل صورت گردد.کاشت ایمپلنت بلافاصله بعد از دندان از دست رفته، به جای تاخیر چند سال آن ، از درمانهای گرانتر جلوگیری می کند. بسیاری از بیماران دندانپزشکی کاشت دندان را یک سرمایه گذاری ارزشمند می دانند زیرا یکی از موفق ترین روشهای دندانپزشکی موجود با میزان موفقیت ۹۰-۹۵٪ است.


عوامل موفقیت در کاشت ایمپلنت دندان:
عوامل زیادی در موفقیت دندانپزشکی ایمپلنت نقش دارند. چند مؤلفه متداول که متخصصین ایمپلنت  به دنبال آن هستند شامل موارد زیر میباشد:
داشتن استخوان کافی کلی(طول و عرض مناسب کاشت):
از آنجا که کاشت ایمپلنت نیاز به یک عمل جراحی دارد ، مهم است که شما از سلامت خوبی برخوردار باشید. بیمارانی که سیگار می کشند ، مشروبات الکلی می نوشند و یا مبتلا به دیابت هستند ، معمولاً در کاشت های دندانی میزان موفقیت پایین تری دارند زیرا این شرایط می توانند سلامت دهان را پایین بیاورند ، که این امر بر روند بهبودی ایمپلنت تأثیر می گذارد. اما اگر دیابت شما به خوبی کنترل می شود ، می توانید باز هم بتوانید ایمپلنت دندانی داشته باشید.
داشتن لثه های سالم:
وجود لثه های سالم برای کاشت ایمپلنت جدید ضروری است زیرا که در استخوان فک محکم می شود و تلفیق می شود. بیماران با ریسک بالای بیماریهای پریودنتال (لثه) غالباً نارسایی کاشت دندان را تجربه می کنند. مهم است که قبل از قرار دادن ایمپلنت ، تمیز کاری لثه انجام شود.
تعهد داشتن به بهداشت دهان و دندان:
ایمپلنت دندان نیاز به بهداشتی عالی دهان و دندان دارد. تعهد به مسواک زدن و نخ دندان روزانه ، همراه با بازدیدهای دوره ای از دندانپزشک بسیار مهم است. به خاطر داشته باشید که این عادت های بهداشتی در حفظ سلامت و استحکام دندان های طبیعی شما نیز بسیار مهم است.
بهترین راه برای تعیین اینکه آیا شما یک کاندید مناسب برای کاشت ایمپلنت هستید ، مراجعه به یک جراح ایمپلنت است. یک جراح ایمپلنت ، هنگام تعیین اینکه آیا کاشت ایمپلنت بهترین راه حل برای لبخند شماست ، به دنبال معیارهای فوق و همچنین مکان مناسب دندان از دست رفته خواهد بود.

منبع:https://drsojoodi.com/

شرایط کاشت ایمپلنت بیماران دیابتی چگونه است؟

 

 

 

Diabetes and implants

 

در حال حاضر دیابت یکی از بیماری های گسترده در جهان است که حدود ۹.۴ درصد از جمعیت جهان را درگیر خود کرده است. بیماران مبتلا به دیابت باید بهداشت دهان و دندان خود را بیشتر از سایر افراد سالم رعایت کنند.وجود هر گونه التهاب در بدن در بیماران دیابتی نوع ۲ ناشی از افزایش گلوکز در گردش خون است. دیابت شانس عفونت باکتریایی در دهان را به علت کاهش توانایی سیستم در مقابله با عفونت ها افزایش می دهد.
بیماری پریودنتال موجب می‌شود نتوان قند خون را به درستی کنترل کرد و در این شرایط باکتری در لثه و استخوان فک به سرعت رشد می کند.
التهاب اطراف لثه در اثر عفونت می تواند بافت های نرم و حتی بافت استخوان را دچار مشکل کند و در نتیجه ایمپلنت‌های دندانی محل مناسبی که از آنها ساپورت کنند را نداشته باشند.
در صورتی که به بیماری پریودنتال دچار باشید استخوان فک اطراف پایه ایمپلنت به کندی درمان شده و به درستی با پایه ایمپلنت جوش نخواهد خورد. همچنین ارگانیسم هایی مانند باکتریها به سطح پایه ایمپلنت می چسبند و با رشد و گسترش در آنها التهاب ایجاد می کنند. چون سیستم ایمنی نمی تواند باکتری ها را از بین ببرد؛ پایه ایمپلنت لق خواهد شد و کاشت ایمپلنت با شکست مواجه می‌شود.
 بیماران دیابتی به مشکلات دیگری مانند آسیب های عصبی، کاهش جریان خون و افزایش عفونت در خون مبتلا می شوند. در صورتی که این عفونت به لثه راه پیدا کند می تواند روی میزان قند خون تاثیر گذار باشد. به همین علت وجود بیماری های لثه در افراد دیابتی بسیار بیشتر از افراد سالم است.

مطالعات نشان می‌دهد بیماران مبتلا به دیابت کنترل نشده با مشکلات متعددی پس از کاشت ایمپلنت مانند عدم جوش خوردن پایه ایمپلنت به استخوان فک، عدم بهبود بافت لثه و افزایش بیش از حد قند خون، ایجاد التهاب اطراف پایه ایمپلنت و طولانی شدن دوره بهبود و ریکاوری مواجه می‌شوند. البته در صورتی که بیماران دیابت خود را در حالت کنترل شده در بیاورند؛ درصد موفقیت ایمپلنت آنها بسیار بالاتر خواهد رفت.

منبع:https://implantha.com/

احتمال ابتلا به کووید 19 در مطب دندانپزشکی بسیار کم است!

 

نتایج مطالعه جدید تایید می کند که دندانپزشکی خطر ابتلا به کووید۱۹ را به همراه ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، «پورنیما کومار»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایالتی اوهایو، در این باره می‌گوید: «تمیز کردن و درمان دندان‌ها در دندانپزشکی ریسک ابتلاء به عفونت کووید ۱۹ را افزایش نمی‌دهد.»

از آنجا که کووید ۱۹ عمدتاً از طریق قطرات موجود در هوا منتشر می‌شود، این ترس وجود دارد که بزاق منتشر شده در طی یک عمل دندانپزشکی بتواند ویروس را گسترش دهد.

برای این مطالعه، تیم کومار ترکیب ژنتیکی ارگانیسم‌های موجود در نمونه‌های هوا را طی طیف وسیعی از اقدامات دندانپزشکی مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

نتیجه گیری این بود که محلول آب حاصل از دستگاه‌های آب- نه بزاق- منبع اصلی وجود هر گونه باکتری یا ویروس در پاشیدگی و پخش از دهان بیماران است.

تحقیقات نشان داد حتی هنگامی که میزان کم کروناویروس در بزاق بیماران بدون علامت یافت شد، در قطرات تولید شده در طول کار دندانپزشکی هیچ نشانه‌ای از ویروس کرونا مشاهده نشد.

کومار در ادامه افزود: «با این وجود نباید این واقعیت را فراموش کرد که این ویروس از طریق ذرات هوا گسترش می‌یابد و صحبت کردن، سرفه یا عطسه در مطب دندان پزشکی همچنان می‌تواند خطر انتقال بیماری را به همراه داشته باشد.»

https://implantha.com/

دستگاهی برای ایمپلنت های دندان و پیچ های ارتوپدی رونمایی شد

 به گزارش خبرنگار مهر، درحاشیه دهمین نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس ۲۰۲۱ که در پارک فناوری پردیس با حضور محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو و معاون بهداشت و دکتر سعیدرضا شاهمرادی، مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت برگزار شد، دستگاه سندبلاست به عنوان دستگاه تمام اتوماتیک برای ایمپلنت های دندان و پیچ های ارتوپدی رونمایی شد.

روش کار سندبلاست به این صورت است که ماسه های ساینده که عمدتا از جنس سیلیس، مسباره و اکسید فلزات هستند را با استفاده از فشار باد کمپرسور شتاب داده و بر روی سطح قطعه می پاشد. این دستگاه که در یک شرکت دانش بنیان طراحی شده تمام اتوماتیک است و برای ایمپلنت های دندان و پیچ های ارتوپدی، نیز قابل کاربرد است.

این دستگاه اولین نمونه ساخته شده در ایران است که بدون دخالت انسان تمامی فرایند سندبلاست را به صورت کامل و اتوماتیک از طریق پاشش اکسید آلومینیوم انجام می دهد.

یکی از مهترین ویژگی های این دستگاه استفاده از سیستم سندبلاست حلقه بسته است که برای اولین بار در جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

از دیگر ویژگی های این دستگاه می توان به قابلیتهای برنامه ریزی گوناگون مانند سایز قطعه، میزان یا حجم پاشش مواد ساینده و... اشاره کرد.

ظرفیت این دستگاه در هر فرایند ،سندبلاست ۲۰۰ قطعه است که با تغییرات بسیار جزئی می توان این ظرفیت را افزایش داد.

یکنواختی در محصول نهایی به علت یکنواختی پاشش و عدم دخالت دست، کم شدن نیروی انسانی، سازگاری با محیط زیست، مصرف پایین انرژی، قابل استفاده در محیط های بسیار کوچک، استفاده کامل از مواد ساینده از ویژگی های این دستگاه به شمار می رود


implantha.com/dental_implants/

موقع خواب نمیتوانم از تلفن همراهم جدا شوم!

 

اگر هنگام خواب عادت دارید که گوشی خود را زیر بالشت دهید و یا حتی آن را روی قفسه ی سینه خود بگذارید تا بتوانید آرام بخوابید دیگر وقت آن رسیده است که در مورد این عادت خود بیشتر بدانید و در مورد آن تجدید نظر کنید!

اولین کاری که پس از بیدار شدن انجام میدهید چیست؟ به احتمال زیاد ابتدا گوشی خود را به دست گرفته و پیام های موجود در شبکه های اجتماعی خود را چک میکنید! امروزه تلفن همراه جزء جدایی ناپذیر زندگی ما شده است با این حال بسیاری از ما نکات مهم استفاده از آن را نمیدانیم و یا میدانیم ولی رعایت نمیکنیم!

حال ما برای بررسی شرایط خودمان سوالی را در اینجا مطرح میکنیم،آیا شما با اینکه میدانید باید هنگام خواب گوشی را از خود دور کنید اما این کار را انجام نمی دهید؟!

برای اینکه بدانید چرا باید هنگام خواب تلفن همراه را از خود و محل خوابتان دور کنید با ما همراه باشید.

در این مقاله تیترهایی را عنوان میکنیم که به خوبی نشاندهنده ی علت دور کردن گوشی از شما هنگام خوابتان میباشد:

 

تلفن همراه

کاهش توانایی خوابیدن

براساس مطالعات و تحقیقات موجود این نتیجه به دست آمده که آن دسته از افرادی که عات به استفاده از تلفن همراه قبل از خواب دارند سخت تر و دیر تر از بقیه افراد به خواب میروند!

وقتی دقیقا قبل از خواب از تلفن همراه خود استفاده میکنید به بدن و مغز خود مدت زمان لازم برای استراحت و رها شدن را نداده و احتمال اینکه زمان بسیار زیادی را همچنانا به گشت و گذار در شبکه های اجتماعی مثل توییتر و اینتساگرام ادامه دهید بسیار زیاد است!

به نفعتان است که قبل از خواب تلفن همراه را از خود دور کنید تا ذهنتان آرام شده و استراحت کند در اینصورت کمتر وسوسه میشوید که زمان بیشتری را به رفرش صفحات مجازی خود اختصاص دهید!

ایجاد تداخل در چرخه‌ی خواب

قرار گرفتن در معرض نور آبی قبل از خواب باعث ایجاد تداخل در ریتم شبانه روزی بدنتان میشود.اگر قبل از خواب تلفن همراه را از خود دور کنید قرار گیری در معرض نور آبی را کاهش داده اید.

 

تلفن‌های هوشمند به دلیل وجود نور آبی، ریتم شبانه روزی بدن  افراد را به هم میریزند.

 

برای مطالعه کامل این مقاله به سایت زومیت مراجعه کنید.

برای کنترل فشارخون چقدر ورزش لازم است؟

 

برای پیشگیری از ابتلا به فشارخون بالا در میان‌سالی، باید در اوایل بزرگ‌سالی بیش از آنچه قبلا توصیه شده، ورزش کنیم.

 

 

پژوهشی جدید نشان می‌دهد اگر می‌خواهید همگام با افزایش سن، از خود دربرابر فشارخون بالا محافظت کنید، از اوایل بزرگ‌سالی ورزش کنید و در دوران میان‌سالی نیز میزان ورزش‌تان را درحد لازم نگه دارید. البته براساس این مطالعه‌ که بیش از پنج‌هزار نفر در چهار شهر آمریکا را در نظر گرفته بود، عوامل اجتماعی می‌توانند این کار را برای برخی افراد دشوارتر کنند. کریستین بیبینز دومینگو، نویسنده مطالعه و همه‌گیرشناس دانشگاه کالیفرنیا در سانفران‌سیسکو گفت: «نوجوانان و کسانی که در اوایل دهه‌ی سوم زندگی‌شان هستند، ممکن است ازنظر جسمی فعال باشند؛ اما این الگوها با افزایش سن تغییر می‌کند.»

مطالعات متعددی نشان داده‌اند که ورزش فشارخون را کاهش می‌دهد؛ اما به‌گفته‌ی بیبینز دومینگو، کار جدید نشان می‌دهد که حفظ فعالیت بدنی در بزرگ‌سالان جوان، بیشتر از آنچه قبلا توصیه شده‌، ممکن است به‌ویژه برای پیشگیری از فشارخون بالا مهم باشد.

برای معالعه ادامه مقاله به سایت زومیت مراجعه کنید.

آیا ماسک ما را در برابر آلرژی فصلی محافظت می‌کند؟

 

رییس انجمن آسم و آلرژی معتقد است: ماسک‌ از افراد در برابر آلرژی‌های فصلی محافظت می‌کنند زیرا می‌تواند از استنشاق برخی ذرات بزرگ‌تر جلوگیری کند.

دکتر مصطفی معین روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: افرادی که زمینه ارثی افزایش حساسیت یا آلرژی به گرده های گل و گیاه و یا به هاگ قارچ ها و کپک ها دارند در فصل های گرده افشانی یا هوای مرطوب(قرچ ها و کپک ها) دچار علایم آلرژی بینی، آلرژی چشم و در مواردی تشدید آلرژی پوستی می شوند.

وی اظهار داشت: اندازه گرده های گیاهی بین ۱۰ تا ۱۰۰ میکرومتر و هاگ قارچ ها بین ۲ تا ۵۰ میکرومتر است، در برخی مطالعات مشخص شد که پرستارانی که دچار آلرژی بینی بودند و از ماسک برای پیشگیری از کرونا استفاده می کردند در فصل بهار علایم کمتری تا سال های قبل داشته اند و استفاده از ماسک برای آنها مفید بوده است.

 

معین تصریح کرد: ماسک های استاندارد جراحی و بویژه ماسک های N۹۵ می توانند گرده های گیاهان را فیلتر کنند که وارد بینی و مجاری هوایی نشوند و از بروز التهاب مخاطی و علائم آلرژی مانند عطسه، آبریزش، خارش،  کیپ شدن بینی پیشگیری می شود و یا شدت آنها را کاهش می دهد.

ادامه خبر را در سایت خبرفوری دنبال کنید.

تسلا، اسپیس ایکس، انرژی‌ تجدیدپذیر و بیت کوین چگونه به هم مربوط می‌شوند

 

«تسلا»، «اسپیس ایکس»، «انرژی تجدیدپذیر» و «استخراج بیت کوین» عباراتی هستند که شاید در نگاه اول هم‌گرا نباشند؛ اما با نگاهی عمیق متوجه می‌شویم که ارتباطات تنگاتنگی بین آن‌ها دیده می‌شود.

تسلا که جزو ۱۰ شرکت برتر از نگاه فهرست فورچن ۱۰۰ به‌حساب می‌آید و توسط ایلان ماسک، یکی از ثروتمندترین افراد روی کره‌ی زمین، مدیریت می‌شود، بیستم بهمن‌ماه سال گذشته ۱٫۵ میلیارد دلار از پول خزانه‌ی خود را به بیت کوین (Bitcoin) تبدیل کرد. خرید بیت کوین توسط ماسک باعث تعجب سرمایه‌گذاران سنتی شد؛ سرمایه‌گذارانی که باید در آن زمان درک می‌کردند پولی که در تسلا سرمایه‌گذاری کرده‌اند چگونه به بزرگ‌ترین رمزارز دنیا مرتبط می‌شود.

آن‌طور که کوین‌تلگراف می‌نویسد، در حال حاضر بخش اعظم درآمد تسلا از فروش گواهی انرژی تجدیدپذیر مازاد به‌ دست می‌آید. تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که این منبع درآمدی تسلا در سال‌های آینده از بین برود؛ زیرا رقبای تسلا در حال تولید خودروی برقی بدون آلودگی هستند و گواهی‌ انرژی تجدیدپذیر را با شرایطی کسب می‌کنند که به آن‌ نیاز دارند...

برای مطالعه ادامه این خبر جذاب به سایت زومیت مراجعه کنید.

ثبت نام اولویت دوم واکسیناسیون آغاز شد

 

آغاز ثبت نام اولویت دوم واکسیناسیون کرونا در کشور.افراد بالای 60 سال میتوانند با مراجعه به پایگاه و و مراکز جامع سلامت تحت پوشش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران برای واکسیناسیون ثبت نام کنند.البته فهرست پایگاه های سلامت اعلام شده هنوز مورد تایید مراجع رسمی قرار نگرفته است.

معاونت های بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی تهران،ایران و شهید بهشتی اقدام به انتشار این فهرست کرده اند.بر اساس گزارشات میدانی از پایگاه های اعلام شده ثبت نام برای گروه اولویت دوم در حال انجام است و در برخی مراکز صف های طولانی از متقاضیان برای ثبت نام ایجاددشده است.

 

 

كرونا

واکسیناسیون کرونا در ایران قرار است در 4 فاز دنبال شود.فاز اول کادر بهداشت و درمان که این مرحله انجام شده و در حال تمام شدن است.فاز دوم افرادی که بیماری های خاص و زمینه ای دارند و سالمندان،فاز سوم زندانیان،سرباز خانه ها و گروه های خاص شغلی،که به دلیل تجمعات ریسک بالایی دارند.

ادامه خبر را میتوانید در سایت خبر فوري دنبال کنید.

پتاسیم؛ فواید، منابع غذایی و عوارض کمبود

 

پتاسیم یک ماده معدنی ضروری برای بدن میباشد و برای سلامت کلیه‌ها، استخوان‌ها و قلب ضروری محسوب می‌شود. بهترین راه برای دریافت پتاسیم، مصرف مواد غذایی سالم حاوی پتاسیم میاشد.

پتاسیم یکی از هفت ماده ماکرومیال ضروری بوده و بدن انسان برای پشتیبانی از فرایندهای اصلی به آن نیاز دارد. پتاسیم در عملکرد کلیه‌ها، قلب، عضلات و انتقال پیام از طریق سیستم عصبی نقش مهمی ایفا می‌کند. در این مقاله به بررسی مقدار پتاسیم مورد نیاز بدن در روز، فواید مصرف پتاسیم، منابع غذایی خوب پتاسیم و اثرات مصرف زیاد یا کم آن میپردازیم:

 

https://d1.98share.com/upload/user/storage/f/0/6/w3vaqm1246ftf06da2eee7dc385cdce119068aa7b3ec.jpg

 

 

در حالت کلی، مصرف کافی پتاسیم برای مردان ۳۴۰۰ میلی‌گرم در روز و برای زنان ۲۶۰۰ میلی‌گرم در روز است. در ادامه توصیه‌های خاصی برای گروه‌های سنی مختلف نشان داده شده است.

زنان

  • از بدو تولد تا ۶ ماهگی: ۴۰۰ میلی‌گرم در روز
  • ۷ تا ۱۲ ماهگی: ۸۶۰ میلی‌گرم در روز
  • ۱ تا ۳ سالگی: ۲۰۰۰ میلی‌گرم در روز
  • ۴ تا ۸ سالگی: ۲۳۰۰ میلی‌گرم در روز
  • ۹ تا ۱۳ سالگی: ۲۳۰۰ میلی‌گرم در روز
  • ۱۴ تا ۱۸ سالگی: ۲۳۰۰ میلی‌گرم در روز
  • بالای ۱۹ سال: ۲۶۰۰ میلی‌گرم در روز

مردان

  • از بدو تولد تا ۶ ماهگی: ۴۰۰ میلی‌گرم در روز
  • ۷ تا ۱۲ ماهگی: ۸۶۰ میلی‌گرم در روز
  • ۱ تا ۳ سالگی: ۲۰۰۰ میلی‌گرم در روز
  • ۴ تا ۸ سالگی: ۲۳۰۰ میلی‌گرم در روز
  • ۹ تا ۱۳ سالگی: ۲۵۰۰ میلی‌گرم در روز
  • ۱۴ تا ۱۸ سالگی: ۳۰۰۰ میلی‌گرم در روز
  • بالای ۱۹ سال: ۳۴۰۰ میلی‌گرم در روز

مقدار پتاسیم کافی در دوران بارداری ۲۹۰۰ میلی‌گرم است و این مقدار در دوران شیردهی به ۲۸۰۰ میلی‌گرم در روز میرسد. بهترین راه تأمین پتاسیم مورد نیاز بدن، داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل شامل طیف وسیعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است؛ اما در برخی شرایط، پزشک ممکن است مصرف مکمل‌ها را به بیمار توصیه کند.

جهت مطالعه متن کامل این مقاله به سایت زومیت مراجعه کنید.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 صفحه بعد