هزینه جرمگیری دندان در سال 98

جرمگیری دندان به طور کلی در سال یک یا نهایتا دو بار توصیه می شود که انجام گردد. هزینه جرمگیری دندان در سال 98 از حدود 380 هزار تومان تا 500 هزار تومان متغیر می باشد. که این محدوده قیمت به علت نحوه انجام کار و جلسات جرمگیری می باشد.

عصب کشی دندان چیست؟

عصب کشی دندانRoot canal treatment ) - دندان دارای دو قسمت تاج و ریشه می باشد، تاج دارای قسمت بیرونی به نام مینا و یک قسمت درونی به نام عاج می باشد، درست در زیر عاج یک محظه ای وجود دارد که اطاق پالت نامیده می شود.

هزینه عصب کشی دندان در سال 98

هزینه عصب کشی دندان به موارد و فاکتور های مختلفی بستگی دارد که می تواند باعث کم یا زیاد شدن این هزینه باشد. در واقع عصب کشی دندان در یک کلینیک دندانپزشکی هزینه ثابت و مشخصی ندارد. اما به طور کلی می توان محدوده 700 الی 1 میلیون تومان را برای هزینه درمان عصب کشی دندان با توجه به چند کاناله بودن درمان آن در نظر گرفت.

ایمپلنت زیرکونیا بهتر است یا تیتانیوم؟

نکاتی که هنگام انتخاب جنس ایمپلنت باید در نظر بگیرید به صورت زیر است: آلرژی به تیتانیوم: شاید نگرانی اصلی افرادی که چنین سوالی میپرسند، آلرژی به تیتانیوم باشد. در واقع احتمال آلرژی به تیتانیوم بسیار نادر است. تحقیقات نشان میدهند درصد بسیار کمی از مردم (6%) به تیتانیوم ممکن است آلرژی داشتهب اشند. به علت حساسیت ضعیف، آزمایش خراش پوستی برای شناسایی آلرژی مناسب نیست و کاربرد آن در این زمینه محدود است. به جای آن از تست ملیسا برای شناسایی حساسیت به تیتانیوم استفاده میشود. گاهی نتیجه این آزمایش مثبت کاذب است یعنی به اشتباه تایید میکند به تیتانیوم آلرژی دارید. تست واکنش پذیری مواد کلیفورد: یک آزمایش خون مشخص میکند نمونه سرم خون به مواد دندانپزشکی شناخته شده چگونه واکنش نشان میدهد. اگر چه این آزمایش ممکن است اطلاعات مطمئنی از جمله آلرژِهای کنونی را در اختیار دندانپزشک قرار دهد اما نمیتوان از آن برای آزمایش موادی که در داخل بدن بیمار قرار میگیرد و در معرض دید نیست، با اطمینان استفاده کرد.
محدودیت مکانی برای استفاده از ایمپلنت زیرکونیا : برخی از بیماران با کمک ایمپلنت میخواهند همه دندانهای یک فک خود را بازسازی کنند. در چنین مواردی برای دستیابی به نتایج بهتر باید اباتمنتها سفارشی برای بیمار ساخته شوند تا زاویه و طراحی دلخواه و ایده آل داشته باشند. در چنین مواردی ایمپلنتهای زیرکونیا با طراحی یک تکه، ممکن است قابل استفاده نباشند.
زیرکونیا دچار خوردگی نمی شود: زیرکونیا مشکل خوردگی با گذر زمان ندارد و از این بابت خیالتان راحت خواهد بود. عدم وجود مشکل شوک الکتریکی در ایمپلنت زیرکونیا: در مورد ایمپلنت تیتانیومی گفته می شود اگر ترمیم فلزی دیگری در دهان باشد، ممکن است دچار مشکلی به نام جریان پیزوالکتریک شوید. در مورد ایمپلنت زیرکونیا چنین مشکلی وجود ندارد. زیرکونیا رسانای گرما نیست و حرارت را منتقل نمی کند.

نتیجه گیری

هم تیتانیوم و هم زیرکونیا موادی زیست سازگار هستند و بدن آنها را پس نمی زند بنابراین مشکلی از این بابت در مورد هیچ یک وجود ندارد. اما هر یک از این مواد ویژگی های خاص خود را دارند و هر یک برتری هایی بر دیگری دارند. بنابراین برای تصمیم گیری برای کاشت ایمپلنت دندان تیتانیومی یا زیرکونیا، باید شرایط، خواسته ها و اولویت های خود را در نظر بگیرید.

منبع www.drsojodi.com