ترمیم دندان چیست؟

امروزه تکنیک های مختلفی جهت ترمیم دندان وجود دارد که بر پر کردگی همرنگ دندان می پردازیم این روش روشی بسیار محافظه کارانه (Conservative) می باشد که حداقل تراش دندان صورت می گیرد تا مقدار زیادی بافت سالم دندان حفظ گردد.

ترمیم دندان با کامپوزیت

ترمیم دندان با کامپوزیت در این روش بعد از برداشت پوسیدگی دندان، ابتدا ماده ای به نام اسید اچ استفاده می گردد که سبب ایجاد حفراتی بسیار بسیار زیاد در حد میکرون در دندان می گردد. سپس دندان شستشو داده شده و از ماده ای به نام باندنیک پس از خشک کردن دندان استفاده می شود سپس عمل curing که با دستگاه مخصوص انجام می پذیرد. ماده ای باندنیک سفت شده (اصطلاحا cure می گردد.) و در نهایت پرکردگی همرنگ و سفید متناسب با رنگ دندان انتخاب می گردد و باز هم عمل curing نهایی صورت می پذیرد. مزایای این روش در ادامه توضیح داه می شود.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان از ترکیب چند مواد که بر اثر ترکیبات شیمیای ذره ای به نام فیلر که استحکام بالا دارد درست می شود. در واقع کامپوزیت ونیر یک ترکیب خمیری است که بر اثر تابش نور یووی در طول موج خاص سفت و سخت می شود. بعد این که کامپوزیت سفت شد به وسیله پولیش به آن فرم و شکل مناسب می دهند و این شکل و فرم بستگی به سلیقه ی بیمار دارد که بخواهد به شکلی در بیاید.

قیمت کامپوزیت دندان در تهران

اما جذاب ترین قسمت این مقاله بحث قیمت کامپوزیت دندان می باشد. که این مورد با توجه به کیس های مختلف متفاوت می باشد اما به طور کلی در ابتدای سال 98 این تعرفه برای روش مستقیم  یا ونیر کامپوزیتی از650 هزار تومان تا 900 هزار تومان برای هر واحد دندان متغیر می باشد.

منبع : www.drsojodi.com