سینوس لیفت چیست؟

سینوس لیفت - در گذشته فقدان حجم کافی استخوان و یا کیفیت نامناسب آن از موارد عدم تجویز ایمپلنت به شمار می آمد ولی امروزه با کمک تکنیک های پیشرفته حتی در مواردی که استخوان کیفیت چندان مناسبی ندارد (نظیر قسمت های خلفی ماگزیلا) درمان های ایمپلنت پیشرفت چشمگیر یافته اند. شکل دیگری که در ناحیه خلفی ماگزیلا و به خصوص پس از کشیدن دندان های مولر به وجود می آید، افتادگی سینوس ماگزیلا و تحلیل پیشرونده استخوان در ناحیه خلفی و بخصوص در دیستال ماگزیلا است.

جراحی سینوس لیفت

جراحی سینوس لیفت - سینوس ماگزیلا بزرگترین حفره پارانازال می باشد و حجم زیادی از استخوان فک بالا را اشغال نموده است. این سینوس یک حفره محتوی هوا به شکل هرم با چهار زاویه و دارای چهار دیوار می باشد. در سینوس ماگزیلا توسط یک استیوم طبیعی با حفره بینی همان طرف ارتباط برقرار می کند. وظیفه این حفره، مرطوب کردن و گرم کردن هوایی است که استنشاق می کنیم.

قیمت جراحی سینوس لیفت

قیمت سینوس لیفت - میزان موفقیت یک ایمپلنت به میزان Osteointegration (اصطلاحا جوش خوردن ایمپلنت استخوان) در دراز مدت بستگی دارد که آن نیز بستگی به ثبات اولیه یعنی تراکم کرتکس استخوانی و کیفیت آن و ثبات ثانویه یعنی رشد پیش رونده استخوانی در اطراف تماسی سطوح ایمپلنت دارد. بنابراین در شرایط نقص استخوانی افزایش کمیت استخوان بسیار مهم و تاثیر گذار است تا حدی که بتوان ایمپلنت داخل استخوانی را با طول مناسب در نواحی خلفی – طرفی ماگزیلا جای دارد.

کاشت دندان با چسب

اگر کاشت دندان با چسب انجام شود یعنی روکش به اباتمنت با چسب متصل شده باشد، در صورتی که صدمه ببیند یا به هر دلیلی نیاز به درآوردن آن باشد، نمی توان به راحتی این کار را انجام داد. حتی ممکن است لازم شود اتصال اباتمنت به ایمپلنت باز شود تا بتوان روکش چسبیده به اباتمنت را در آورد. ایجاد سوراخ دسترسی به پیچ اباتمنت در دندان های عقبی به همین منظور انجام می شود.
منبع www.drsojodi.com