مزایای ایمپلنت دندان

  • افزایش زیبایی
  • طول عمر بالا
  • سرعت بالا در کاشت
  • حفظ سلامتی دهان و دندان
  • ثابت بودن ایمپلنت

معایب ایمپلنت دندان

  • شکستن بدنه ایمپلنت
  • شل شدن پیچ داخلی ایمپلنت
  • قیمت نسبتا بالا نسبت به دیگر درمان ها

مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت دندان 

معمولا بعد از عمل میتوانید به خانه برگردید اما اگر بیهوشی عمومی داشتید به یک همراه نیاز دارید تا شما را برای رسیدن به خانه همراهی کند و تا ۲۴ ساعت اول بهتر است دوست یا یکی از اشنایان مراقب شما باشد.

خیلی مهم است که در چند روز بعد از ایمپلنت که به استراحت می گذرانید، از غذاهای نرم استفاده کنید. مراقب باشید تا زمانی که بیحسی کاملا از ناحیه دهانتان برطرف نشده، از غذاها و نوشیدنی های داغ استفاده نکنید. در غیر این صورت ممکن است بدون اینکه متوجه شوید خودتان را بسوزانید.

خیلی مهم است که دهان خود را مثل همیشه با مسواک و نخ دندان تمیز نگه دارید. ممکن است برای اینکه تمیز کردن راحت تر بین دندانها به مسواک ویژه ای نیاز داشته باشید.

 

https://d1.98share.com/upload/user/storage/2/2/f/c53d9pkf2hen22fc971d7c17ed2b2309869e7405c39a.jpg

سن مناسب برای ایمپلنت کردن : 

برای ایمپلنت، باید تا سن 18 سالگی صبر کرد تا اسکلت صورت شکل کامل خود را پیدا کند. در غیر این صورت ممکن است در آینده به خاطر رشد فک و صورت ایمپلنت دندانی کوتاه تر به نظر برسد
پس از سن 18 سالگی هیچ محدودیتی  وجود ندارد و تا هر سنی  میتوان ایمپلنت دندانی را انجام رداد.

در سنین پایین تر میتوان ایمپلنت دندانی را برای تک دندان انجام داد، ولی باید پروتز ایمپلنت دندانی بعد از 18 سالگی تعویض شود تا اندازه آن با دندان های مجاور تناسب داشته باشد.

بعد از ایمپلنت چه بخوریم؟

پس از گذشت حداقل 1 ساعت می‌توانید با مایعات شروع کنید که تاکید می‌شود از مایعات سرد استفاده کنید که ترجیحا دارای قند نیز نباشند. حداقل تا10ساعت پس از عمل جراحی اکیدا از خوردن و آشامیدن مواد گرم که با گرفتن در دست، دست شما را می‌سوزاند پرهیز نمائید. تا 48 ساعت پس از این جراحی هرگز از نی برای نوشیدن استفاده نکنید و برای 24 ساعت اول بهتر است از غذاهای نرم و ولرم میل کنید.

همه این اقدامات برای بهبودی هر چه سریعتر دندان و دهان شماست. بهتر است تا چند روز پس از عمل از خوردن مواد غذایی که نیاز به جویدن دارند بپرهیزید.

منبع:https://drsojodi.com/Dental-implants-cost