عمل کاشت ایمپلنت دیجیتال چیست؟

از دست دادن دندان ها ، اتفاق ناگواری می تواند برای فرد باشد و می تواند در سلامت دهان ، دندان ، استخوان فک و اعتماد به نفس تاثیر گذار باشد . از بهترین درمان ها  برای جایگزینی دندان از دست رفته ایمپلنت دندان است و در این مقاله قصد داریم به بررسی ایمپلنت دیجیتال بپردازیم .

عمل جراحی کاشت دیجیتال (که به آن عمل جراحی پیوند ناوبری دیجیتال نیز گفته می شود) از یک شبیه سازی رایانه ای سه بعدی برای بررسی وضعیت استخوان و وضعیت عصبی استفاده می کند. با این اطلاعات ، یک دندانپزشک معتبر آرایشی قادر به برنامه ریزی جراحی با حداقل برش خواهد بود. از آنجا که عمل جراحی کاشت دیجیتال در ایجاد کوچکترین برش ممکن است ، در مقایسه با جراحی سنتی کاشت ایمپلنت درد کمتری دارد.

 

ایمپلنت دیجیتال

عمل جراحی با حداقل شکاف حین کاشت ایمپلنت دندان چگونه انجام می گیرد؟

منظور از حداقل برش در ایمپلنت دیجیتال این است برای کاهش درد بیمار ، طول نقاهت و جلوگیری از بخیه کوچک ترین برش بر روی لثه شما ایجاد می شود . به وسیله شبیه ساز سه بعدی که گفته شد ، کوچک ترین برش انجام شده و شما نیاز به انجام بخیه برای لثه خود نخواهید داشت.

 

آیا عمل جراحی ایمپلنت دندان دیجیتال نسبت به سایر روش های ایمپلنت دندان درد کمتری دارد؟

در جراحی ایمپلنت های سنتی ، در محل ناحیه بی دندانی باید به طور کامل برش انجام شود به همین دلیل بسیار از بیماران به ایمپلنت های دیجیتال روی آورده اند . جراحی کاشت دندان دیجیتال نیاز به عکس های سه بعدی داشته و به وسیله شبیه ساز به بررسی وضعیت استخوان و موقعیت عصبی می پردازند .

برشی در کاشت دندان دیجیتال بر روی لثه شما به قدری کوچک است که دیگر بعد از عمل ایمپلنت نیاز به بخیه ندارد و همچنین خونریزی و تورم شما تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کند .

 

 لبخندی بی نقص و زیبا با ایمپلنت دندان دیجیتال!

با ابداع مهندسی دیجیتال و کامپیوترهای پیشرفته که در طراحی ایمپلنت های دندانی به کار می روند؛ یک مهندس کامپیوتر می ‌تواند به کمک ایمپلنتولوژیست جراحی ایمپلنت دندان دیجیتال را انجام دهد. عکس های تولید شده در روش ایمپلنت دندان بر مبنای خصوصیات هر فرد را می توان با تنظیمات خاصی ارتقا بخشید تا نتیجه مطلوب و کاملی برای کاشت ایمپلنت و سوار کردن پروتز دندانی روی آن برای بیمار به دست آید.

 

 

ایمپلنت دیجیتالی

ایمپلنت دیجیتال برای چه کسانی مناسب است؟

ایمپلنت های دندانی ، از لحاظ سنتی دارای محدودیت های سنی نیستند و تمامی افرادی که فک آن ها به طور کامل رشد کرده است می توانند ایمپلنت انجام دهند. اما برخی عوامل ممکن است سبب شکست در درمان شود. مهم ترین عامل در شکست ایمپلنت عفونت است و افرادی که دارای دیابت ، سرطان و اشعه درمانی هستند برای انجام ایمپلنت با مشکل مواجه می شوند. همچنین افرادی که مصرف دخانیات دارند باید بعد از ایمپلنت آن را قطع یا تا حد زیادی آن را برای جلوگیری از ایمپلنت کاهش دهند.

مزایای ایمپلنت دندان دیجیتال

  • کاهش درد و خونریزی به سبب کاهش برش موضع یا به اصطلاح فلپ لس
  • سرعت بهبودی بالاتر به سبب تخریب کمتر بافت های مجاور موضع
  • امکان کاشت دندان با درصد موفقیت بالاتر
  • کاهش احتمال عفونت، تورم و خونریزی ها بعد از کاشت دندان
  • کاهش زمان کاشت دندان به حداکثر ۲۰ دقیقه
  • و...

 

ایمپلنت دیجیتالی

مراحل کاشت ایمپلنت دیجیتال

  • تهیه اسکن و تصاویر سه بعدی از موضع کاشت ایمپلنت
  • ساخت روکش دندانی برای ایمپلنت با فناوری کد کم
  • جراحی و کاشت ایمپلنت با حداقل برش موضع

هزینه کاشت ایمپلنت دیجتالی چگونه است؟

هزینه کاشت دندان به روش دیجیتالی مقداری بیشتر از روش سنتی است که البته مزایای متعدد و سهولت بیشتر برای بیمار را در پی دارد. در این روش نیز بکارگیری برند مناسب برای کاشت ایمپلنت همانند روش سنتی از اهمیت بالایی برخوردار است. جنس و کیفیت روکش نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. همواره بیماران توجه داشته باشند که از دندانپزشکان خود بخواهند که بهترین و با کیفیت ترین برند ایمپلنت و روکش دندان را برای شما بکار ببرند.

 

منبع: سایت دکتر علی سجودی