یکی از دغدغه های بزرگ بیماران هنگام انتخاب روش کاشت ایمپلنت یک روزه این است که باید مدت زیادی منتظر بهبود و گذراندن دوره درمان باشند. مخصوصاً اگر پیش از کاشت پایه نیاز به پیوند استخوان داشته باشند.

این انتظار ممکن است از 1 ماه تا یک سال یا حتی بیشتر زمان ببرد. این محدوده زمانی بسیار متغیر است اما در اصل بستگی به شرایط جسمانی بیمار و محل قرار گیری و کاشت پایه ایمپلنت دارد. حتی گاهی اوقات می شود ایمپلنت را همزمان با بازسازی استخوان انجام داد

اگر بیمار جراحی سینوس لیفت را قبل از کاشت دندان انجام دهد باید حدود 2 تا 5 ماه منتظر بماند برای انجام کاشت دندان و پس از آن پروسه قالبگیری و تحویل روکش، اما باز هم در شرایط خاصی نیز که پایداری اولیه کافی در استخوان فک بیمار وجود داشته باشد می توان کاشت دندان را همزمان با جراحی سینوس لیفت انجام داد. به طور کلی همه این موارد بستگی به شرایط بیمار و تشخیص دندانپزشک و متخصص ایمپلنت دارد.


افراد مناسب برای جراحی ایمپلنت دندان در یک روز چه کسانی هستند؟

در وهله اول باید اذعان داشت که همه افراد واجد شرایط جراحی ایمپلنت دندان در یک روز نیستند. اگر تراکم استخوان فک شما در ناحیه کاشت ایمپلنت کافی باشد و بافت دهان و دندان شما نیز کاملا سالم باشد می توانید جراحی ایمپلنت دندان در یک روز را انجام دهید. در این صورت باید از دندان های خود بیشتر از قبل مراقبت کنید و بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید، از داروهایی که تاثیر منفی روی بهبود رشد استخوان دارند استفاده نکنید و در نهایت اینکه نباید دندان قروچه داشته باشید.

به طور معمول جراحی ایمپلنت دندان در یک روز برای افرادی که دچار تحلیل استخوان فک نشدند و نیازی به تکنیک‌های عمل جراحی پیشرفته ندارند می‌توانند با ایمنی و درصد موفقیت بالا انجام شود.

منبع:سایت دکتر سمیه ابراهیم گل