جراحی لثه با لیزر چگونه انجام می شود؟

 


در جراحی لثه با لیزر، با لیزر پرتوان بافت های آلوده لثه حذف می شود. ( پیشنهاد می شود مقاله همه چیز درباره لمینت دندان را مطالعه بفرمایید ) در نواحی از لثه که بافت های میکروبی و آلوده وجود دارد و  عقب نشیین لثه اتفاق افتاده است با کمک جراحی لثه با لیزر، این بافت های آلوده را حذف کرده و به لثه اجازه می دهیم دوباره بازسازی شده و ترمیم یابد و به جایگاه اصلی و ناحیه اصلی که در ابتدا بوده برگردد.آیا جراحی لثه با لیزر درد دارد؟
خیر. لیزر برای همین به چرخه دندانپزشکی مدرن پیوسته است تا درد و ناراحتی را برای بیمار کم کند و از خونریزی لثه بیمار جلوگیری شود و درمان نهایی نیز بسیار تمیزتر و با دقت بالایی انجام می شود.

 

عوارض و معایب لیزر لثه چیست؟

 


جراحی لثه با لیزر، هیچ عوارض و معایبی ندارد و درد وخونریزی ندارد. دوره ترمیم بافت های لثه، سرعت بیشتری دارد و تعداد جلسات کمتری برای درمان لثه بیمار لازم است.

 

مزایای جراحی لثه با لیزر چیست؟

 


الف- جراحی لثه با لیزر درد ندارد.
ب- هنگام کار با لیزر، خونریزی وجود ندارد.
ج - در بیش از 90% موارد نیاز به بی حسی نیست.
د- به علت اینکه برش لثه نداریم،بنا بر این نیازی هم به بخیه لثه نیست.
ه- تعداد جلسات لیزر با لثه کمتر از درمان قدیمی می باشد

 

کاربرد لیزر در جراحی چیست؟

 


لیزر در جراحی‌های قبل از پروتز (برای مشخص کردن بهتر خط تراش و برداشت بافت اضافی اطراف دندان بدون درد)، برداشت ضایعات خوش خیم و بدخیم داخل دهان و برداشت ضایعات عروقی به ویژه در بیمارانی که مشکلات انعقادی دارند، کاربرد دارد.  لیزر می‌تواند بافت نرم لثه را به طور سطحی بردارد، بدون آنکه به بافت‌ های اطراف آسیب وارد کند، پس حداقل تورم و درد و اسکار را بعد از عمل جراحی لثه با لیزر، خواهد داشت و همچنین با انقباض عروق باعث کاهش خونریزی لثه می‌شود.

 

منبع:سایت دکتر سمیه ابراهیم گل